Tuesday, July 20, 2010

Allah SWT Maha pengatur rezeki manusia

Dalam situasi sekarang aku tak nafikan kehidupan aku kosong dan sangat membosankan. Masa aku banyak waste pada benda-benda tak berfaedah even i realize it is not a good thing at all but my mind keep saying that it's ok. It would be sometimes..don't worry you have much time left why you bother yourself?...huh

Ronda-ronda kat facebook antara aktiviti yang aku selalu buat. Bagus jugak kadang-kadang dapat info berguna dari tokoh masyarakat yang aku add. Dalam situasi lain tension jugak bilamana tengok post my friends yang dah dapat kerja. Tinggal aku ja yang terkontang-kanting kat rumah ni. Mungkin rezeki aku lambat sikit kot.Itulah antara kata-kata untuk sedapkan hati aku yang aku kira sangat gundah gulana waktu tu. Walaubagaimanapun semalam bila aku baca post sorang member kat facebook, hati aku terasa lapang. Katanya:

"Urusan rezeki itu jangan dirunsing, ia tetap dan pasti ada. Allah SWT Maha pengatur rezeki manusia"

Aku jadi sebak seketika memikirkan betapa aku hanyut dibuai arus dunia hingga membuatkan hati aku resah pada perkara yang telah dijanjikan Allah swt. Aku yakin aku sudah berusaha, aku juga sudah berdoa dan akan terus memohon pada yang Maha Berkuasa. Selebihnya aku menyerahkan segalanya pada Dia kerana aturanNya pastilah yang terbaik buat semua. Aku hentikan rasa resah dihati, aku ganti dengan penyerahan pada Ilahi.

Sekali lagi aku terpaku didepan skrin laptop ni bila membaca post sorang member lain.


" Yang datang, hanyalah sekadar untuk menguji......"


Lama jugak aku renung kata-kata tu. Rasanya datang dari sebuah lagu. Tak kisahlah dari mana asalnya kata-kata ni, yang pasti ia dah buatkan hati kecil aku tercuit. Hidup tak selalunya berjalan dengan lancar. Kadang-kadang ada saja halangan yang datang menggugat keteguhan iman.

Post kedua-dua member aku tu memang sangat kena dengan aku. Mungkin dah sampai masa untuk aku lebih optimistik. Bantuilah aku Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih untuk menghadapi hidup ini agar sentiasa berputar di atas landasan kebenaran

~Qaisara Sajiddah~

1 comment:

  1. sabarla ella...
    http://mariamabdhamid.blogspot.com/2010/03/suatu-artikel-untuk-memotivasikan-diri.html

    ReplyDelete