Tuesday, August 17, 2010

hikmah disebalik 1 penantian

Sebelum2 ni aku jalani ibadah puasa dalam situasi masih bergelar pelajar tapi Ramadhan kali ni aku lalui bulan mulia ini sebagai seorang penganggur. Bunyi macam sadis ja kan tapi sebenarnya seronok jugak macam ni. Ada banyak kelapangan untuk aku beribadat.Aku harap waktu yang singkat ini dapat aku gunakan sebaiknya untuk melipatgandakan pahala.

Bulan Ramadhan kali ni aku banyak belajar. Bila dah duduk kat rumah ja mestilah kena buat kerja rumah. Tambah2 bila dah jadi kakak yang paling besar sekarang. Adik2 aku pulak time macam ni diorang selalu ambil kesempatan. Semua chores aku yang buat dengan alasan diorang perlu study for coming exam. Aku??..dah pasti aku mengalah ja sebab aku pun pernah jadi student and very clear about the bunch of homework and the crazy time when u need 2 memorize things.

Syukur Alhamdulillah rupa-rupanya disebalik pengangguran aku tu ada besar hikmahnya. Manisnya baru terasa. Mungkin Allah swt nak aku persiapkan diri dengan basic kehidupan sebelum aku menjengah ke alam kerjaya. Perkara2 asas ni aku belajar sikit2 and i can see the improvement by days. Cukup buat aku bina kehidupan sendiri dimasa depan. Lebih berdikari itu yang aku harap.

Thanks Allah...4 the chances given

~Qaiasara Sajiddah~

No comments:

Post a Comment